2015-10-12

Besök COPA-DATA på SPS IPC Drives 2015: Intelligent samverkan mellan människa, maskin och produkt.

På årets SPS IPC Drives-mässa i Nürnberg, Tyskland, visar vi bland annat upp lösningar för Smarta Fabriker. Med zenon kan företag skapa moderna, skalbara och flexibla automationslösningar för ökad effektivitet och produktion.

För tillverkande företag som aktivt arbetar med konceptet Smarta Fabriker, blir möjligheterna att förbättra produktionen inom en verksamhet uppenbara. Många företag fokuserar idag på att bygga upp en nätverksstruktur och digitalisera sin infrastruktur för att kunna analysera och utvärdera data på ett fokuserat sätt. Med begrepp som "digital värdekedja" beskriver företag hur de hanterar data från hela organisationen för att höja sin produktivitet och nå sina mål. zenon erbjuder en lösning som stödjer hela den digitala värdekedjan med sin skalbarhet, goda säkerhet och höga prestanda.

Skalbara molnlösningar

zenons molnlösning gör det möjligt att integrera zenon med Microsofts molnbaserade plattform, Azure. Genom Azure kan all data levereras i realtid från olika enheter och produktionsanläggningar till ett och samma system. Detta gör det möjligt för företag att jämföra data och presentera översiktsrapporter mellan olika länder, produktionsenheter eller bolag. För att kunna lagra den ständigt ökande datamängden erbjuder vi också effektiva lösningar för datalagring: zenon Big Data kombinerar zenon med Microsofts teknologi för molnintegrerade StorSimple-lagring (CiS) och Microsoft Azure.

zenon för energihantering enligt standard

zenons Energy Data Management-system (EDMS) uppfyller alla krav för energihantering. Lösningen gör det möjligt för företag att mäta, samla in, lagra, analysera och bearbeta all drifts- och energidata i en och samma plattform. zenon EDMS stödjer TÜV SÜDs standarder för certifierad energidatahantering. Därigenom uppfyller mjukvaran viktiga kriterier för den internationella energistandarden ISO 50001.

Prediktiv Analys med COPA-DATA och resolto GmbH

Med hjälp av prediktiv analys kan företag förutsäga komplexa samband i produktionen och använda sig av resultaten för att fatta beslut. Prediktiv analys kan användas vid bland annat utvärdering av underhåll, produktion och konsumtion. Vår gemensamma lösning med resolto informatik GmbH ger möjlighet till sammanställning och utvärdering av all nödvändig data från produktionsanläggning. Denna kan sedan tolkas genom användande av algoritmer från maskininlärningsområdet. Genom att identifiera olika mönster kan ny kunskap levereras tillbaka till produktionsledningen.

COPA-DATA och WAGO – effektiv utveckling och snabb ändring/anpassning av utrustning

Processutrustning inom produktion är sällan tillräckligt flexibel för att snabbt kunna växla om till en ny produkt, eller anpassa sig till en produktionsvolym som passar för rådande behov. I hall 7, monter 130, 230 och 330 visar vi tillsammans med WAGO, hur processutrustning kan utvecklas och anpassas på ett snabbt och flexibelt sätt.

Besök oss på SPS IPC Drives in Nürnberg mellan 24 till 26 november, 2015.
Vi finns i Hall 7, Monter 590.

Registrera dig kostnadsfritt här med följande kod: 1512323844